Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kunde köra bilen direkt efter bytet för killen på karstorp skaffade fram ett spjäll med exakt samma nummer som på mitt gamla spjäll. Jag hade tur och hittade ett gammalt original spjäll för just den bilen som fortfarande fungerade. Har kört lite med bilen idag med och det verkar fungera forfarande, förut så kom ryckningarna direkt efter bilen blivit varm.

mvh
Stefan
av Gelis
Förmodar att det var ett spjällhus från "Marranelli macaroni" ? Tog inte Volvo det som goodwill, och stod för kostnaden? Men din bil kanske gått för långt. Annars så ska dom ta kostnaden vad jag förstår på årsm 99-01.

Har en svag känsla att jag torskar på ett spjällbyte på min S80 T6:a -99 inom en obestämd framtid. Har varit inne för rengöring och ny programvara till ETM:n, som 1:a åtg står det på kvittot. Bilen hade rullat 10400 mil då detta gjordes för 2 mån sedan och hitills så funkar det, men i min värld är det bara ett plåster. Vit etikett på det Italienska skiten.
Om det händer så blir det att härja runt rejält med Rejmes här i Norrk. om dom inte är medgörliga från början.
Användarvisningsbild
av Stefanito
Gelis, ja det var ett magneti marelli hus och nej det gick inte på någon garanti, vet inte om det var för att bilen hade nästan gått 16000 mil. Nu funkar den som den ska iaf efter bytet.

mvh
stefan
Användarvisningsbild
av pang58
Stefanito skrev:Gelis, ja det var ett magneti marelli hus och nej det gick inte på någon garanti, vet inte om det var för att bilen hade nästan gått 16000 mil. Nu funkar den som den ska iaf efter bytet.

mvh
stefan
Vet inte hur gammal denna tråd är men jag råkade ut för det berömda spjällhuset för några veckor sedan med min V70 2.4T -01. Prissumman blev ca 9200:-
Efter att ha kollat lite på olika forum ringde jag verkstaden igen och frågade om Volvos goodwillgaranti och de kollade upp hur det låg till.
Idag har jag varit och fått tillbaka 50% av kostnaden. Volvos goodwill går tydligen till 23000 mil, min har gått 21800.
Nu går bilen som en dröm igen! :D Man får tydligen "ligga på lite" och be dem kolla...
Jo dem sa nått om jag får det för halva priset men det är ju ändå 4500 kr. Nu fick jag ju ett på skroten för 2500 och fungerade perfekt efter bytet. Nu har jag ju sålt bilen så blir det
nått problem i framtiden så blir det nästa ägares problem.

MVH Stefan
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]