Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Det är nästan omöjligt att veta vad det är för fel utan att ta reda på felkoder, eller om man får reda på vilket symtom du har annars.
Man ska absolut inte springa och byta luftmassemätare och lamda som första bästa åtgärd.

Med dessa bilar behöver man göra en utläsning av koder, eventuellt nolla den och se om det kommer tillbaka.
Kan vara något tillfälligt, ibland slocknar den tillochmed av sig självt om felet inte återkommer inom vissa körcykler.
Att nolla koden genom att lossa batteriet kan man prova om man vill.

Återkommer lampan så låt någon läsa av koderna. Sedan kan du posta dem här så kan vi fortsätta hjälpa dig med lösning av ditt problem, såvida det inte är någon givare som verkstaden byter åt dig samtidigt.
av gmats
10-15 timmars vila i Carporten var tydligen allt som behövdes. Igår när frun skulle ha bilen så lyste inte lampan längre.
Skumt fel, som skrämde upp mig och min plånbok en smula.
Användarvisningsbild
av one
Min lampa lyste tidigare, var in på volvo och läste av (felkod A261 - lambda bank-1) och släckte lampan... Lampan tändes igen efter några dagar... Efter lite läsning här på forumet så kom jag fram till att det var LMM som skulle bytas och inte lamdasonden som volvo sa, köpte ny på mekonomen och nu har jag inte det problemet mer... hoppas din lampa inte tänds igen nu, annars så är det väl bara dra å göra en avläsning.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]