Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av J.F.S
Hej

Funderar på att köpa en v70 -04:a som jag misstänker har blå eller grå plyschklädsel. På bilderna ser det ut som att det sitter någon sorts överdragsklädsel monterad i något material som ska efterlikna skinn men dörrsidan tycker jag antyder att det är plysch.

Jag kanske har helt fel då jag har noll koll på vilka klädslar, utrustningspaket osv som fanns/finns till v70.

Jag ska titta på bilen idag och har inte varit i kontakt med säljaren vilket är förklaringen till att jag inte vet mer om klädseln än så. :)

Det är en långmilare (23k mil) vilket gör att jag överväger att vid ett eventuellt köp byta inredningen. Jag vet inte hur det är i Volvo men en del säten blir ju ordentligt slitna på 20k+ mil.

Nu till frågan. Går det att montera en komplett inredning, dvs golvmatta, stolar, baksäte och dörrsidor, från en 06:a?

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av CarMan
plych klädsen är ovanlig & ful.
det brukar inte vara specielt slitet, det är slitstarka matrial i klädslarna.
en 04:a borde ha nya el systemet. så gissnings vis är det ingen förendring på airbagerna eller kontaktstyckena understolen mellan dessa årsmodeller

jag har inte 100 koll då detta inte är nått man normalt gör.
av J.F.S
CarMan skrev:plych klädsen är ovanlig & ful.
det brukar inte vara specielt slitet, det är slitstarka matrial i klädslarna.
en 04:a borde ha nya el systemet. så gissnings vis är det ingen förendring på airbagerna eller kontaktstyckena understolen mellan dessa årsmodeller

jag har inte 100 koll då detta inte är nått man normalt gör.

Tack för infon!

Inte verkar det som om det blir någon affär då någon annan reserverat bilen. Blev inte ens en titt på den idag. Får se imorgon om den finns kvar.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]