Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasXC70
Jag har nu köpt en ny bilstereo med följande spec:

7" TFT LCD
Inbyggd GPS
DVD/MP3/CD-spelare
RDS-radio
Bluetooth
DIN-storlek
osv...

Jag har även volvos egna monteringsram som behövs för installationen (hade en 603:a innan).
ISO-kabelsats från Kjell & Co.

När jag tog bort originalstereon så fick jag 3st kontaktstycken i handen. Grön, Grå samt liten grå sockerbit.
Grön kopplade jag till grön, och grå till grå (på ISO-kabeln).
Dock blev den lilla grå sockerbiten "över", är detta antennen? (radion funkar nämnligen inte nu med nya stereon).
Bakpå nya stereon är det en rund "vanlig" antennkontakt, dvs volvos original grå sockerbit passar inte. Finns det adapter för detta? Vart?

Det finns 4st separata kablar som sitter i samma kabelhärva från stereon men som inte går in i sockerbiten:
- Brake
- Rear con
- Minns ej

Finns även en svart sladd som går från ena sockerbiten som ej sitter ansluten någon stans.

Måste man koppla in dessa någonstans?
Antar att "brake" är den som skall kopplas till handbromsen för att man enbart skall kunna kolla på video när handbromsen är i?! Kan jag koppla denna på något sätt så att det alltid går att kolla på video?

Tacksam för tips & tricks.

Mvh
Andreas
av AndreasXC70
xciso skrev:Ja den lilla bör vara till radion. Det finns adapter till den att köpa.
Tackar. Finns den att köpa på bilia tro?
ISO-kabeln jag köpte där visade sig vara fel, så litar inte på att bara ringa o fråga ;)

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.