Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Franek11 skrev: Idag, 12:12 Det är ett klassiskt dilemma när man letar reservdelar. Hela grejen med Autodoc (och deras nätverk av saiter) är ju att de fungerar som ett gigantiskt centrallager för hela Europa, vilket gör att priserna pressas rejält jämfört med lokala butiker.
När det gäller just servopumpen till en V70 (artnr 30741121) behöver du inte vara rädd för att "bara få Kina-märken". Autodoc säljer inte bara sina egna budgetmärken (som Ridex), utan har nästan alltid etablerade OEM-tillverkare i sortimentet.

Kan någon tipsa om vettigt ställe att handla där det både är billigt och man kan förvänta rimlig kvalitet?

Skruvat känns nästan vettigare än Autodoc... Men inte heller det känns helt bra...
[/quote]

kolla mister-auto / aeromotors.se(där får man dock knappa in bilmodell och motor) men har du även artikelnumret kan du alltid "jämföra" om det är billigare eller "dyrare". (det man bör tänka på också via aeromotors, frakten är cirka 100kr oavsett litet som stor.
Jag brukar använda Trodo. Vet int om det är billigast men det är billigt nog och det är bra grejer som skickas från Sverige. På senare tid har deras retur-hantering dock tagit så oerhört lång tid att jag börjar leta efter alternativ jag också. Tagit upp till en månad att få tillbaka pengar för saker jag skickat tillbaka på öppet-köp. Det tycker jag är för dåligt.
Lövet skrev: Idag, 14:27 .. På senare tid har deras retur-hantering dock tagit så oerhört lång tid att jag börjar leta efter alternativ jag också.
Håller med, har handlat många gånger hos Trodo men nu när jag ville returnera saker som inte levde upp till förväntningarna blev det en väldigt omständig procedur..
Testade Aero Motors sen och fick precis vad jag förväntade mig, till lägre pris än i någon annan webbshop. Dock lite längre leveranstid. Har inte haft behov att testa returhanteringen :-)

Behöver nya tändstift till 68000-milaservicen som närmar sig. Har åkt på original förut men Volvo tar numera uppemot tusenlappen för ett pack med 5 st originalstift. :bored:
Tänkte prova Bosch FGR7DQE denna gång (4+1 elektrod i stället för 3+1 men vad tusan det är ju Bosch som gjort tändspolarna, de måste ju rimligen lira ihop.. )
Nån på amazon.se säljer dessa stift för 40 kr/st :-o Billigare än både trodo och aeromotors..
Edit: vänta.. Bosch-stiften har 1.35mm elektrodavstånd SOM NYA. Och sen blir det mer när elektroderna slits. Jag som alltid varit missnöjd med att originalstiften låg på slumpmässigt varierande 1.0-1.2mm. Tittar nu på Denso K20PBR-S10 som startar på 1.0mm avstånd. Känns mer rätt för slitna tändspolar som kanske inte längre klarar lika hög spänning som de en gång gjorde..

BTW, jag letade en specifik del på bildelsbasen men kammade noll. Upptäckte sen att om man letar samma grejer på eBay så dyker det upp flera träffar på bilskrotar runtom i Europa. Tydligen inte samma efterfrågan på delar till gamla Volvo utomlands.. Men nu blir det nog ny originaldel som råkade finnas kvar i lager hos Skandix. Utgången hos Volvo och GCP..
Senast redigerad av 2 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.

Hej Jag har en Volvo s90 års mod 2018. Min[…]

Fick hem senaste Vi Bilägare tidningen och h[…]

På tal om bromsar å V60, bytte bel&a[…]

Haldex gen 5 vibrationer

NTY NWN-VV-002 var den jag köpte. Såg […]