Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ETS, hmm, ETM? Throttle module, ja, den borde läsa dom koderna.
Men har bilen ETM-problem, och rengöring inte hjälper,
rekommenderas modifikation till beröringsfri sensor. (beror på felkoden)
Senast redigerad av 1 jiha1968, redigerad totalt 0 gånger.
Läckage ett eller annat ställe mellan MAF ("luftmätare") och ventilerna kan ge samma symptom, samma med MAF, men man får läsa felkoder och kolla fueltrim ST/LT, m.m. Men mycket trolig har bilen ett felande ETM. (felkoder...)

Generell info:
Men skapa gärna en ny tråd om du har övriga frågor relaterad til annat än srs-lampa/bältesspännare och dom felkoderna ;-)
...medan vi väntar på at AnteP återkommer, och berättar hur bilen mår.
av AnteP
Detta har legat på is fram till nu..åh det blev ju en del annat i tråden om inte hade med SRS att göra.

Menmen, idag rev jag baksätet och kollade kablaget men där finns inget att anmärka.
Kopplade även ur kontakterna och ohmmätte vilket såg bra ut. Ca 0 ohm på ena kabeln och ingen kontakt efter motståndet som sitter i kontakten. Fram till motståndet var det ca 0 ohm även på den kabeln.

Några tips på fortsatt felsökning ?
SRS-modulen har jag läst att en del fått byta ut, kan man mäta på den och bli klokare åt något håll ?

Ante
Korskoppla vänster och mittens bältesspännare , radera felkoder, läs felkoder.
Värnar felkoden fortfarande på samma bältesspännare, så ligger felet i eller mellan SRS-modul och kontaktstycket,
flyttar felkoden till mitten, så är felet mellan kontaktstycket vid gångjärnet och bältesspännaren.

p2_V70_2006_SRS_ tensioner_faultfinding.jpg
p2_V70_2006_SRS_ tensioner_faultfinding.jpg (56.56 KiB) Visad 334 gånger

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den ä[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Beställt hem olja för ett "mellan[…]

Utrustningslista Volvo 2019-2023?

Hej Har suttit och försökt hitta en li[…]