Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Goadmiralen
Tjena forumet! först och främst data:
70N P2 2001 2.4t
Motorkod: B5244T3
Motornummer : 2187424

jag har sett att jag har oljeläckarge på vevaxeln mest troligtvis på grund utav igensatt vevhusventilation (vilket jag ska byta först innan jag ger mig på packboxarna, samt byta ut alla packningar kring spridare och sådant för det har aldrig blivit gjort.) Jag söker efter lås verktyg för veven och kamaxlarna, även verktyget för att montera packboxarna hade varit hjälpsam om någon har länk till var man kan köpa dessa uppskattas!

Har hört många olika saker kring dessa packboxar, vissa säger att man bör byta packningarna på oljepumpen när man ändå är där och jobbar och monterar dit packboxen när pumpen ändå är ute samt att man skall smörja packboxarna innan de ska in, vissa säger att man absolut inte skall smörja dom och att de ska in torra.

Sedan undrar jag om någon har drag momentet på alla skruvar i det där området och andra smarta tips och tricks är uppskattade.

Tack på förhand!

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]