Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tank
Hej. har köpt en R-front till s60 som är lackad och ska monteras till våren..skulle vilja ha lite tips för monteringen, och om någon vet om det är mycket som får bytas från org. front till R-front..ex. inneskärmar eller krockbalk? vore tacksam för svar så man kan börja handla grejer inför våren. :)
av bluuman
Tank skrev:Hej. har köpt en R-front till s60 som är lackad och ska monteras till våren..skulle vilja ha lite tips för monteringen, och om någon vet om det är mycket som får bytas från org. front till R-front..ex. inneskärmar eller krockbalk? vore tacksam för svar så man kan börja handla grejer inför våren. :)
Skall gå att få på den rakt på, utan några probs.
Användarvisningsbild
av greeeken
Skulle aldrig tro att man måste byta krockbalk.

Men jag har för mig att det finns i andra trådar vad som måste göras.
Användarvisningsbild
av Micke™
Krockbalk? är det samma som bakstycke?, för bakstycke samt plastbitarna på sidorna som skall hålla in fronten måste bytas också.
Användarvisningsbild
av hollan
Micke™ skrev:Krockbalk? är det samma som bakstycke?, för bakstycke samt plastbitarna på sidorna som skall hålla in fronten måste bytas också.

precis och har du inget så har jag bakstycke till s60r för dom skiljer på v70 och s60 jag montera r-front på min v70 och den hade suttit på en s60 så jag fick byta till v70
av Waller82
hollan skrev:
Micke™ skrev:Krockbalk? är det samma som bakstycke?, för bakstycke samt plastbitarna på sidorna som skall hålla in fronten måste bytas också.

precis och har du inget så har jag bakstycke till s60r för dom skiljer på v70 och s60 jag montera r-front på min v70 och den hade suttit på en s60 så jag fick byta till v70
Hvor kan jeg få kjøpt R- front til V70? Er det best med S60- r-front??
Användarvisningsbild
av Micke™
har du inte R från början kvittar det nog. du måste nog inhandla diverse saker iallafall. såsom bakstycke och sidohållare
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]