Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er,
Jag har aldrig haft detta problem innan och jag upptäckte det först nu på morgonen.
Jag har en V70n 2001 (tror jag hahah), idag låste jag upp bilen med fjärrdosan och alla dörrar låstes upp som de skulle. Förardörren också. Men nästan direkt låste förardörren sig igen så man var tvungen att öppna dörren direkt när man låst upp annars kommer man ej in i bilen xD. Sen därefter när jag råkade trycka på lås upp knappen en fjärde gång när jag satt i bilen så funkade det, då va den olåst. Men sen när jag skulle låsa den igen så låste inte förardörren sig men resten av dörrarna gjorde det. Sen låste jag upp och då låste sig förardörren men alla andra låstes upp. Därefter så funkade det att låsa alla dörrar.

För lite info: min bil har inget larm, det är inaktiverat pga problem i två andra dörrar gällande larm aktiverings sak hahah. Men som sagt detta problem är bara förardörren, ingen annan dörr så långt jag märkt nu på morgonen. Har inte heller testat låsa oså med nyckel och se hur det fungerar då. Jag antar att det har med centrallåset att göra men undrar liksom vad som kan vara knas.

Jag har läst runt lite och hittat lite allt möjligt som kan vara anledningen men det har varit för andra bilar än min. Så tänker om någon här har någon aning om vad det kan vara och om det är svårt/dyrt att fixa.
+1 på "Marlboroman"
Hade detta fel på en V70N-02 2.4T och det var elkontakterna i låskistan som blivit oxiderade och inte fungerade som de skulle. För att byta låskistan fick jag tejpa fast sidorutan i upphissat läge, lossa sidorutan från hissen, köra ner hissen, borra ur popnit för bakre styrskena och till sist demontera låskistan osv.
Ett typiskt verkstadsjobb men då jag inte hade något bättre för mej gjorde jag jobbet själv...
/Hasse
D4 VEA dricker olja

Jo, precis, jag har sett den där bilden i VID[…]

Menar du verkligen bokstavligt talat en meter fram[…]

Någon som har en aning om varför den g&[…]

USB uttag

Tack för hjälpen. Bra tips. På kje[…]