Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av albinlundkvist
#1522129
Igår skulle jag ut o köra som vilken dag som helst. Jag hade kört dagen innan och ingeting verkade ovanligt. Men nej. Då bestämmer den sig för att inte starta. Jag har testat att byta Bilbatteri. Ingen skillnad. Vi kollade säkringarna till startmotorn och ingeting verkade fel.

Jag får upp på displayen "start avbruten, försök igen". Men när jag läser obd2 så säger det ingeting. Snälla hjälp innan jag går i väggen.
av sicnarf
#1522131
Kolla om detta är ditt problem.
Spruta med 5-56 eller wd 40 mot startmotorn om du ej kommer åt med handen.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av albinlundkvist
#1522259
sicnarf skrev: mån 05 dec 2022, 19:54 Kolla om detta är ditt problem.
Spruta med 5-56 eller wd 40 mot startmotorn om du ej kommer åt med handen.
Jag testade detta och det hjälpte inte (tack ändå)
Nu testade vi att tjuskoppla in ström till startmotorn och då står den bara och snurrar. Det är la ett bra tecken eftersom startmotorn fungerar. Vi har testat och strömmen går till relät och sladdarna efter relät får också ström. Kan det vara relät som är sönder eller är det någon säkerhetsspärr som har ballat ur?
Användarvisningsbild
av Vojje
#1522275
om anslutningarna till startmotorn är OK är det nog enklast att byta den...
förutsatt att solenoiden får sin ström...
Användarvisningsbild
av albinlundkvist
#1522370
Vojje skrev:om anslutningarna till startmotorn är OK är det nog enklast att byta den...
förutsatt att solenoiden får sin ström...
Startmotorn fungerar. Vi testade att koppla runt relät med en sladd och då snurrade den men tände inte.

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]