Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484748
antonoliver skrev: ons 19 jan 2022, 11:13 Ringde Bilia i Västerås dom begärde 44.000 inkl moms för topplockpackningsbyte på min XC90 2,5 T årsm 2005 miltal 21.000
Fick prisförslag från en annan mindre firma på 28.000 kr
Symtom, ser ut som det är lite vatten i olja ,inge förlust av kylvätska lite svårstartad ibland . dålig värme i bilen Vad hade ni gjort i detta läge ? nån som har nån bra ide
Byta olja . täta med tätningsmedel och köra så länge bilen håller ? eller lämna till hemmamekare o betala en billigare slant ?
Hej jag har också råkat ut för detta med ett lite legage från topplockspackning och som till följd att jag brände en avgasvetil. Jag började givetvis leta en annan bil men gillar bil så jag tog det lilla udda beslutet att lämna den till en meca verkstaden för renovering av toppen och byte av topplockspackning m,m. Och mina symtom var att den började dra en hel del olja och även bensin och värmen som du säger blev väldigt dålig trots att det var vinter. Men ingen olja i glykogen och inte något vatten i oljan. Men det blev en väldigt dyr historia men då bytte dom även kamremm m,m olja filter och även en spridare och tändspole på 1:an cylinder och pröjsade 28600 kr för detta. Bilen är en v70 t5 06
#1484961
Återkoppling . lämnade bilen till en annan verkstad som kollade och uppger att tempmätare och termostat behöver bytas . så det jobbet är beställt . tack för alla tips att söka vidare och inte lita på en verkstad
sorry för en nystartad tråd , det var för att få en prisbild på byte av topplockspackning . då jag litade på första verkstaden som sa att det var det som var fel
#1485023
antonoliver skrev: fre 21 jan 2022, 17:03 Återkoppling . lämnade bilen till en annan verkstad som kollade och uppger att tempmätare och termostat behöver bytas . så det jobbet är beställt . tack för alla tips att söka vidare och inte lita på en verkstad
sorry för en nystartad tråd , det var för att få en prisbild på byte av topplockspackning . då jag litade på första verkstaden som sa att det var det som var fel
Där har vi problemet med att vatten samlas i oljan. Blir motorn aldrig varm blir oljan aldrig varm, och då avdunstar inte kondensen :-)

Peking

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]