Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1484319
Vid köp på skroten, behöver jag tänka på något mer än modellnr på en backspegel?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av jiha1968
#1484353
GLIZ skrev: tis 18 jan 2022, 17:25 Vid köp på skroten, behöver jag tänka på något mer än modellnr på en backspegel?
Spegeln (UEM) går inte att byta direkt, då den är mottagare till bilens fjärrkontroller, och parat samman med dom m.m.
(+CAN-bus generation osv)

Men själva spegelglaset går fint att ta från vilken som helst P2-chassis bil (S60/S80/V70/XC70/XC90)
Du finner många guider på Youtube på detta, och troligen några goda trådar här i forumet också.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1484387
sicnarf skrev:Dina problem med bilen tar aldrig slut! Tur du har sådan tålamod! :-D
En hobby är kul även när det är vissa motgångar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1484388
jiha1968 skrev:
GLIZ skrev: tis 18 jan 2022, 17:25 Vid köp på skroten, behöver jag tänka på något mer än modellnr på en backspegel?
Spegeln (UEM) går inte att byta direkt, då den är mottagare till bilens fjärrkontroller, och parat samman med dom m.m.
(+CAN-bus generation osv)

Men själva spegelglaset går fint att ta från vilken som helst P2-chassis bil (S60/S80/V70/XC70/XC90)
Du finner många guider på Youtube på detta, och troligen några goda trådar här i forumet också.
Mhmmm!
Så glaset kan monteras bort och ersättas utan större problem?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1484391
GLIZ skrev:Ska kolla YouTube.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Inte allt för komplicerat.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av iRunfast
#1484489
Jag köpte en autoavbländande spegel från skroten. Funkar vilken som helst från P2 plattformen så länge du håller dig inom samma facelift/år. Jag tog en spegel från en V70 till min S60, spelar ingen roll då du bara ska ha själva glaset och behålla din elektronik. Den här videon hjälpte mig, tog mig max 60 min och jag har tumstocken mitt i handen 😃
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1484808
Jag har köpt en backspegel som jag ska använda spegeln från. Hoppas nu bara att det är hyfsat enkelt som videon visar. Om jag behöver något limborttagningsmedel för att få loss spegeln, vilket rekommenderar ni?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av iRunfast
#1484845
Du behöver ett kreditkort/plstverktyg, hårfön/värmepicka, och en lödkolv/lödpenna. Inget mer..
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]