Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LindeMan86
#1455479
Hej, behöver byta styrväxel. Men jag verkar ha en väldigt udda då ingen har dom 2 som passar min finns.

Bortsett från hastighet vad är det för skillnad på dom 3 som finns?

Enligt en kontakt på Volvo så ska jag ha nån av dessa
36050359
30723736
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1455495
Krånglar styrningen kan det vara rattaxelknuten, betydligt billigare att byta.

På besiktningen fick jag veta att jag borde byta styrväxel för att ratten inte gick tillbaka, jag bytte rattaxelknut och problemet var löst.

Ca 850:- på Volvo
av LindeMan86
#1455788
Absolut, fått pris på 1500kr plus 400kr i frakt, å tid finns då bilen redan har stått i 3mån, fick på sommardäcken i torsdags 😂 dock kan ja inte lämna bilen där jag skruvar.
Så skulle vilja veta vad som skiljer mellan dom 3 olika modellerna som verkar finnas. Ena antar ja är den modellen som är hastighetsberoende. Men dom andra?
av mbc
#1456770
Tidiga växlar 00-04 hade oljerör med mutter, 05 och nyare oljerör med fläns och skruv, sen om man har hastighetsberoende eller inte.
Vet inte vad som skiljer mer, har bytt på några stycken och det enda jag gått på har varit vilken oljerörsanslutning man har.
Kanske finns fler skillnader men isåfall har jag haft tur.
Användarvisningsbild
av Supereldare
#1456914
Du ska inte prova med omega 912 först. Grabbens s60 läckte så mycket servoolja att det blev anmärkning på besiktningen. Jag fick tips om denna mirakel olja. Jag trodde inte på det men det slutade faktiskt läcka. Den var dock dyr, men med tanke på jobbet och pengarna jag spara på byte blev det billigt
Backkamera problem

Har inte en aning om vad för typ av kamera el[…]

Inte något svar på din fråga, me[…]

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]