Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1431304
McQueen skrev:Eller är det både billigare och enklare att byta ut ”hela skiten” mot nygammalt för 600 kr plus frakt? Fungerar det? Får då plötsligt två nycklar också, istället för en trasig som nu.
Det funkar inte att byta ut låset. Trsnspondern i "nya" låsets nyckel är inte inkodat i bilens dator och då går bilen inte att starta ändå. Jag köpte en ny nyckel och fick den inkodad för 2000kr på volvo. Det går nog inte att koda in en nyckel från annan bil. Har du en nyckel till som funkar kan du sätta den nyckeln nära antennen och starts med en "ny" nyckel i ett "nytt" lås. Som någon föreslog.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


#1431418
Jag tror det enda sättet att för begagnat tändlås med andra nycklar ska funka utan programmering, är just att tejpa en fungerande orginalnyckel som antenringen känner av. Dvs lura systemet.

Finns ingen nyckel ALLS, blir det knepigare.
Bärgning till Volvo högst sannolikt och ny nyckel.

Om personerna som nämns kan lägga in random nyckel /ar vete tusan. Då måste nog CEM från donatorbilen med , så koderna kan kopieras över till bilens CEM.
= donatorbilen och originalbilens CEM måste finnas. Frågan är om nyckelkoder ligger på fler ställen än i CEM....

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]