Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Det är inte cigarettändarna i sig som är problemet.
P1080857.JPG
P1080857.JPG (161.24 KiB) Visad 1001 gånger
I baksätesuttaget är motståndet "bara" ett par hundra milliohm.
När jag letade och pillade och försökte hitta kortslutningen såg jag detta -- när man drar ur kontakten till radion försvinner motståndet. Men jag har ingen aning om det är som sig bör.

Funderar på att det kanske är lättare att dra nya kablar till uttaget? Men enklaste platsen att tjuva ifrån? Så man inte knasar för nåt annat (CAN, Kline eller annat).
Tacksam för idéer =)
Orchid70 skrev:Hej
Det är inte cigarettändarna i sig som är problemet.
P1080857.JPG
I baksätesuttaget är motståndet "bara" ett par hundra milliohm.
När jag letade och pillade och försökte hitta kortslutningen såg jag detta -- när man drar ur kontakten till radion försvinner motståndet. Men jag har ingen aning om det är som sig bör.

Funderar på att det kanske är lättare att dra nya kablar till uttaget? Men enklaste platsen att tjuva ifrån? Så man inte knasar för nåt annat (CAN, Kline eller annat).
Tacksam för idéer =)
Vet inte vad som är fel men 12v uttaget och radion går på samma relä i CEM. Kortis i radion?
Tack
Jag kom fram till samma sak.
Hittade inget i sladdarna.
Och när jag tittade närmare på radion - så gav jag upp iden att ens försöka få upp den, för att titta om jag såg nåt - massor med skruvar till höger, vänster, upp och ner....
Så jag blåste in med lite tryckluft från alla håll och kanter. Det var rätt mycket damm bakom och inuti, och luftkvalitésensorn var igenbäckad med damm (den fungerar förresten inte - det är felkod på den).
Stoppade in allt igen och tro eller ej - nu håller säkringen.
Men jag har ingen aning om vad jag gjort.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)