Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Reniz
Hej. Vänder mig till er då jag har slut pÅ idéer.
Har en Volvo V70 från 2004 med 170hk motorn som har rullat 29800 mil i skrivande stund. Den senaste tiden har jag fått VÄLDIGT kraftiga skakningar i ratten vid inbromsning Över 60km. Hårdare inbromsningar Är bara att glömma då det känns som hela bilen ska skaka sönder. har bytt skivor och belÄgg runt om, har gått igenom alla ok. Har Även provat med andra fälgar och däck. Men inget hjälper. Skakningarna fortsätter. Har inga felkoder. Va inne på besiktningen och bromsarna tog super jämt och fint. Är det någon som kanske kan veta vart felet ligger? Är skapligt irriterande då bilen måste användas dagligen.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Cotag
Säker att du fick helt rent bakom skivorna mot navet?
Kassa länkarmsbussningar, både fram och bak, brukar annars kunna ge rejäla problem med vibrationer vid inbromsning om man ska tro tidigare trådar.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det är inte så att ett hjullager håller på att rasa, prova ryck i hjulen och känn om det finns glapp i lagren..
Skulle kunna vara nåt med drivaxlar och knutar, isåfall borde det bli olika symptom om du frikopplar jämfört med motorbromsar..
Är länkarmsbussningar dåliga så borde däcken nötas hårt på kanterna, kan vara värt att kolla
När bakre länkarmsbussning fram, var dålig för mig slet den inte däcken konstigt. Däremot gick det inte bromsa utan att hålla hårt i ratten. Kör man så förstörs bromsskivorna fort.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)