Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jazzy
Hej! Behøver byta dom främre bussningarna i mina länkarmar, men eftersom det tydligen skall vara bökigt utan specialverktyg så tänkte jag att köpa nya länkarmar. På Skruvat har dom nya för strax under 1000-lappen pr. styck. Det sitter bussningar av PU på dessa. Någon som har erfarenheter av dessa, och kan svara på om det är något att ha eller inte?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Köp INTE dessa. Jag köpte dessa för 2 år sedan till min V70 D5. Jag fick byta båda länkarmarna 3 gånger. De vägrade också stå för bytet eftersom jag låter en mekaniker byta. Två gånger trillade främre bussningen ur länkarmen och två gånger sprack bussningarna. Sedan dess har jag beställt 0 saker från skruvat. Köpte på Vparts för 895kr/st de höll i af de 8000 mil jag körde med bilen innan jag sålde denna.

Tilläggas var att de höll i en vecka armarna från skruvat.
av wisselgren
Köp hellre ifrån reservdelar24. Skruvat har varit bra men nuförtiden kommer det delar som inte passar o dylikt. Sen får man betala frakten tillbaka när dom skickar saker som inte passar. Uselt.
Användarvisningsbild
av Jazzy
Tack för alla råd och tips. Det blir inte från Skruvat då iaf :)
Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

De som vinner på förändringen klag[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]