Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lojk55
Ska köpa nya sommardäck till S80. Vilka däck rekommenderas? Har idag problem med högt vägljud från däcken (Continental 205 65 15).[/b][/i]
av Väddö kanal
Jag har en v70 2.5t-04.När jag bytte till sommardäck slängde min mek. på
Fulda progresso 205-55 16.Det är väldigt tysta däck.Dom har vunnit enn del tester
i olika motormagasin också.jag fick ge 6000 för skifte och balansering men det känns som det var värt det..
Användarvisningsbild
av Honke
Har precis bytat mina däck. Handlaren där jag köper däck hade en kampanj på Nokian NRY. Det blev fyra sådan 225-40-18. är hittils grymt nöjd, blev tystare i kupèn o bilen är inte så "spår känslig" längre.

Kan varmt rekomendera dessa däck!!
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag fick lite motvilligt byta till mina sommardäck idag. Inte motvilligt för att det är några dåliga däck utan för att jag gärna ville spara lite till på dom. Mina vinterdäck var ganska slutkörda men fullt lagliga och jag hade tänkt köra fram till Juni iaf. innan jag bytte. Men en pyspunka på ena framhjulet framtvingade ett byte.

Jag köpte en uppsättning med Michelin Perimacy HP 205/65/15 förra hösten och det är verkligen schysta däck. Märkte hur tysta och goa de var idag. :)
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]