Xuri skrev:Mätte du respektive stift i spridarkontakten mot jord precis som jag skrev ?
Nu var de längesen jag höll på me de dära men om jag inte missminner mig ska du ha 12volt på bägge stiften om du mäter till jord.
Jag har i alla fall för mig de är så att de ska ligga 12 volt på bägge sidor... de är först när du startar å spridaren ska öppna som boxen jordar å du har 0volt/jord å får en krets av de hela som gör att spolen i spridaren blir magnetisk å öppnar. De är ingen av kablarna te spridarna som någon liten råttjävel varit på ? hade jag varit du hade jag Ohm mätt kablarna från spridarkontakten till styrenheten...
Om de varit lite avbrott pga av skav eller råttjävlar kan ju de förklara att den varit lite dum stundvis för att slutligen dött helt.
De går ju även å göra de den fula vägen... När styrenheten är borta du har ohm mätt kabeln går de ju även att ta en lite skarvsladd å manuellt jorda spridaren.. bara "dutta" den mot jord lite fort för å se om den klickar för då är ju kablarna OK.
Viktigt å tänka på är dock att spridaren är inte gjort för att stå helt öppen utan vi pratar ju millisekunder så man får vara snabb för att inte bränna upp några grejer.
Låter ju inte helt omöjligt. Men styrenheten till detta är det den som sitter bakom höger strålkastare bredvid servopumpen?
Det blir svårt att hitta rätt stift vid boxen kablarna som går till spridarna är ju olika färger.
Någon som vet vilket stift som går från styrenheten till spridarna?
Samt vilken av stiften /kablarna ska ha jord?