Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gus68
#55456
Hej allihop!! Som jag skrev tidigare har jag en T4 -98 som inte svarar riktigt vid högre varv (går ryckigt). Har idag haft in bilen på Bilia för felsökning.... Svaret blev ju VÄLDIGT intressant: "Diagnosen visar inget fel"!! Dock med tillägget att de MÄRKT att NÅGOT är knas!?! De ville dock bespara mig alltför höga kostnader med att byta saker tills det blev bra...
Frågan är således VAD ska jag göra? Tips och råd mottages med STOR tacksamhet!!!!
/MVH Niclas
av Micke v40
#55540
Jag vet en som hade samma problem.
Och då hade det kommit ner vatten i hålen som tändstiften sitter i.
Det behöver inte vara det men prova ta bort en tändhatt i taget och blås ur hålen med tryck luft :)
Användarvisningsbild
av jokenr1
#55545
Gus68 skrev:Hej allihop!! Som jag skrev tidigare har jag en T4 -98 som inte svarar riktigt vid högre varv (går ryckigt). Har idag haft in bilen på Bilia för felsökning.... Svaret blev ju VÄLDIGT intressant: "Diagnosen visar inget fel"!! Dock med tillägget att de MÄRKT att NÅGOT är knas!?! De ville dock bespara mig alltför höga kostnader med att byta saker tills det blev bra...
Frågan är således VAD ska jag göra? Tips och råd mottages med STOR tacksamhet!!!!
/MVH Niclas

Testa med STP Ignition Cleaner finns på Ok/Q8, funkade för mig.. klunka ner de i tanken bara så löste sig de för mig

ciao
Användarvisningsbild
av Öbon
#63089
Gus68 skrev:Hej allihop!! Som jag skrev tidigare har jag en T4 -98 som inte svarar riktigt vid högre varv (går ryckigt). Har idag haft in bilen på Bilia för felsökning.... Svaret blev ju VÄLDIGT intressant: "Diagnosen visar inget fel"!! Dock med tillägget att de MÄRKT att NÅGOT är knas!?! De ville dock bespara mig alltför höga kostnader med att byta saker tills det blev bra...
Frågan är således VAD ska jag göra? Tips och råd mottages med STOR tacksamhet!!!!
/MVH Niclas
Hade samma problem, men det försvann när jag servade bilen.
Gjorde iofs så som MickeV40's kompis gjorde så det var kanske det som löste problemet

En fråga till, eftersom flera av er har n&au[…]

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]