Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#755685
Klacen, du löste det!!!!!!!!Helt otroligt, det var som du beskrev, innanför kåpan, ja där låg det löst, bara att skruva fast/tillbaka, köpa olja och vips så var detta problemas ur världen!!! Helt LYSANDE!! Tack återigen för tips, och slutresultatet!!
Trevlig pingst!!
#755686
Pata71 skrev:Klacen, du löste det!!!!!!!!Helt otroligt, det var som du beskrev, innanför kåpan, ja där låg det löst, bara att skruva fast/tillbaka, köpa olja och vips så var detta problemas ur världen!!! Helt LYSANDE!! Tack återigen för tips, och slutresultatet!!
Trevlig pingst!!
KLACKEN skulle de ju stå, ivrig i fingrarna!!
#768326
Hej! jag har en s40 T4-99 med samma problem, är det samma växellåda? ,skulle vara ganska nöjd om det gick att fixa genom att dra åt en mutter istället för att byta till en annan växellåda som bilia föreslog.
#1449271
Hej. Har en s40 2004 Årsmodell med 1,8 motorn finns mutter som ni pratar om på min låda också? 3an som krånglar på min övriga växlar går smidigt. Hur hittar jag denna mutter? Står för tillfället uppallad med vänster drivaxel demonterad . Mvh
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]