Sida 1 av 1

Hur ska ett friskt tändstift se ut?

Postat: tis 11 jul 2006, 00:02
av jokenr1
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

När jag körde min S40 t4 -98 idag så helt plötsligt började den att hacka som satan, vid 2000 rpm gick den fint men när turbon skulle ladda vid 3000 rpm så ryckte det. Jag kollade på tändstiften (2 av dem 4) och det visade sig att dem var koniska på själva "huvudet" (isolatorfoten). Jag har bara sett cylinderformade "huvuden" innan. kollade i serviceboken och jag kunnde inte direkt tyda om de var bytta vid rätt servicetillfälle.

Tack för hjälpen!

Mvh

Jocke

Postat: tis 11 jul 2006, 08:32
av MartinS
Stiften skall bytas var 4500:e mil. Det är inte säkert att det står rätt i boken på tidiga T4:or.

/Martin

Postat: tis 11 jul 2006, 09:34
av jokenr1
MartinS skrev:Stiften skall bytas var 4500:e mil. Det är inte säkert att det står rätt i boken på tidiga T4:or.

/Martin
Har sett att många andra har haft samma problem med t4an och 2,0t. Vissa har fått de att funka genom att byta tändstift andra inte. Kan ju vara soppafiltret med... hmm.. jag ska ner och handla stift nu och se om de löser problemet! 8)

Tack för svar!

Postat: tor 20 jul 2006, 22:17
av Crapgame
MartinS skrev:Stiften skall bytas var 4500:e mil. Det är inte säkert att det står rätt i boken på tidiga T4:or.

/Martin
Gäller det samma på S40 2.0???eller man kan vänta längre med dom iom att de inte är Turbo i?