Sida 1 av 1
Angående turbo!
Postat: sön 09 jul 2006, 15:46
av sillen
Kan man på något sätt få större laddtryck i en LTT, eller ska man köpa en 14T och sätta på på sin V40 2.0T FAS2??
Postat: sön 09 jul 2006, 19:53
av Kojje
Chippa så dubblar du laddtrycket ihop med rätt tändning och soppatilförsel, 14T kan du EJ använda på en 2.0T fas 2 då kolvarna är för klena steg 3 är max vad du kan trimma utan ingrepp i motorn alltså chip filter och avgass.Sen kan man höja laddet på yttliggare sätt med risk för ras så därför bör man avstå annat en chippning.
Chip
Postat: sön 09 jul 2006, 20:20
av sillen
Tack.
Ganska ny i det här men har hört något om "mappning av turbon". Vad är det?
Re: Chip
Postat: sön 09 jul 2006, 23:11
av Kojje
sillen skrev:Tack.
Ganska ny i det här men har hört något om "mappning av turbon". Vad är det?
Mappar gör man om man tex. byter till större turbo egentligen samma som ett chip man optimerar bränsle tändning samt turbotryck skiljnaden är att ett chip är färdigt och när man mappar kan man finsjustera fram dom sista pollarna eller om man bytt kam spridare mm är mappning ett måste då det inte finns färdiga chip för stora ingrepp.kostar runt 3-4ggr så mycket som ett chip att mappa.
Postat: tor 23 aug 2007, 21:25
av 2psycho
jag har en 14t på min v402.0t -98 samt chippat och styroptimerad efter t4:an och den går väldigt bra