Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danhill
#50654
Jag har köpt en V40 2,0T, 2001 dvs en fas 2. Nu vill jag gärna byta mina fälgar, Bilia har Arcadia fälgar inkl däck för c.a 13.000. vid lite surfande hittade en site http://www.infosite.se där jag hittade;

Fabriksnya Volvo Nebula lookfälgar levereras med nymonterade
och balanserade däck enligt nedanstående alternativ;

17 TUM 7½x17", 4x108, ET43, CH 65,1 215/45/17 för 7.900:-

Min fråga är, vad hade ni gjort, vilka fälgar hade ni tagit och i så fall varför?? Är det någon som har dessa fälgar och kan eventuellt bifoga en bild?? Vi har tight budget, så 8000 är mer lockande än 13.000. Om det är någon som har köpt dessa Nebula look alike, har ni bilder??

Än så länge är jag jätte nöjd med min V40, känns roligare att köra, bytte in min A4 1,8T mot denna V40, den känns lite ösigare i samtliga växlar än min gamla A4.

Tacksam för alla svar
av Frigge
#50660
Tänk på att ofta får man problem med obalans när det inte är original.
OM min plånbok hade tillåtit det hade jag valt original.

/Fredrik
av Danhill
#50661
Frigge skrev:Tänk på att ofta får man problem med obalans när det inte är original.
OM min plånbok hade tillåtit det hade jag valt original.

/Fredrik
Tack för ditt svar, vi har en tight budget, men det är som du säger, det är förmodligen bättre med original.
av Frigge
#50663
Ja vet MÅNGA som köpt "billigare" fälgar o däck som ångrar sig bittert idag. Det är INTE kul med skraftiga vibrationer pga att man varit "ekonomisk". Då är helt plötsligt 8000 väldigt dyrt.

/Fredrik
av sillen
#50668
Tänk på att du bara har 4 bult hål och inte 5.
av Kojje
#50669
ditt bultmönster är 4x114,3 och inget annat finns en hel del snygga fälgar till bra priser så leta tills du hittar något som passar plånboken.Och om du har eller har tänkt att sänka bilen så kan du inte ha mer än 40 profil på 17" då kommer dom ta i hjulhusen.
av Danhill
#50671
Tack för alla svar, det vettigaste verkar nog att köpa Original fälgarna från Bilia :) nu ska man bara försöka övertyga sambon till det.

Kojje,

Nej jag har inga planer att sänka bilen, men tack för tipset.
av Kojje
#50678
Danhill skrev:Tack för alla svar, det vettigaste verkar nog att köpa Original fälgarna från Bilia :) nu ska man bara försöka övertyga sambon till det.

Kojje,

Nej jag har inga planer att sänka bilen, men tack för tipset.
Det kommer du få när du får på 17" ser ut som XC40 sen :wink:
Om du köper volvos sänkning har jag för mig att 45 profil funkar fint dock.....den sänker lite mindre än de flesta andra satser.
av Danhill
#50698
Kojje skrev:
Danhill skrev:Tack för alla svar, det vettigaste verkar nog att köpa Original fälgarna från Bilia :) nu ska man bara försöka övertyga sambon till det.

Kojje,

Nej jag har inga planer att sänka bilen, men tack för tipset.
Det kommer du få när du får på 17" ser ut som XC40 sen :wink:
Om du köper volvos sänkning har jag för mig att 45 profil funkar fint dock.....den sänker lite mindre än de flesta andra satser.
Det är sant, men någon sänkning vill jag helst låta bli att göra pga att det kanske blir "stötigt" när man kör över gupp m.m
Användarvisningsbild
av Jonsson
#50703
Hade själv 225/45 R17 på min V40, det tog dock i lite här och var men efter lite moddning gick det hyfsat, men den dimensionen är inget jag rekomenderar! Köp hellre på ett par 215/45 R17, speciellt om du inte ska sänka eftersom däcken fyller ut hjulhuset bättre än med lägre profil, det blir snyggare helt enkelt.

Satsa lite extra slantar på ett <b>tyst däck</b>, det är väl investerade pengar, annars kommer du att ångra dig, det gjorde jag...

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]