Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PJ
#46909
Hej
jag har tittat på en V40 -00 som jag funderar på att köpa. Men i skarven som finns på plåten under vänster baklyse känns lacken lite ojämn knölig liksom (rost under??), det syns igen på utsidan. Undrar om det är någon som haft problem med rost på detta lite underliga ställe? Det finns ingen rost på något av de ställen som annars verkar var vanliga typ skärmkanter, dörrar, baklucka osv.
Bilen är fin och jag är sugen på att slå till, men ev rost är ju inte skoj.
Användarvisningsbild
av MartinS
#47216
Jag hade precis likadant på min V40. Jag sålde den dock innan något kom igenom lacken så jag vet inte om det verkligen var rost, men jag tror det.

/Martin
Användarvisningsbild
av sinus
#47217
En som kan dra sitt strå till din stack o säga att jag har aldrig haft rost där, o ändå har det kommit lite smygande på ena skärmkanen längst ner vid dörren under plastlisten på skärmen
Användarvisningsbild
av neptun
#47335
om de sitter vinge på... skruva loss och kolla under... har börjat småväxa där på min..
tänkte bara dela med mig

/hj
av PJ
#47441
Tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Jag har pratat med killen som har bilen om det och fått ett bättre pris, så jag köper nog bilen. Kan väll inte vara så dyrt att fixa när det bara är där.
Användarvisningsbild
av MartinS
#47527
Lite plåt, svets och lackjobb. 6-7´ om du gör det vitt och ordentligt. OM det räcker att lacka bakskärmen.

/Martin
av bsba
#49063
Har fas 2 (-01) bättre rostskydd?
av chrille_luba
#50483
Jag har bråkat och åter bråkat med Volvoförsäljaren som jag köpte min bil av förra året. Jag hade precis som du säger, rost under bakljuset på höger sida. För att göra en lång historia kort, så är det inte så lätt att fixa till den här skarven. Pga att det är 2 delar (liten plåt precis under lyset och bakskärmen som möter upp under bakljuset) så "skavs" de vid bilkörning. Dvs de rör sig. Min första lagning "sprack" helt enkelt i fogningen (auktoriserad verkstad hade fixat detta) Nästa gång jag lämnade in den tog det en vecka längre än vad de sade det skulle ta från början. De fick helt enkelt beställa 2 helt nya plåtar för att kunna fixa detta. De erkände till sist att de gjort ett dåligt jobb. Men jag fick detta åtgärdat gratis, pga allt tjafs kring detta problem..
Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär […]

Leasing bildäck

https://www.gp.se/livsstil/varldens-gang/var-gener[…]

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]