Sida 1 av 1
Volvo S40 2,0 T -03:a
Postat: tis 13 mar 2012, 13:11
av spector
Tjenare, jag har en stor fråga angående en volvo S40 2,0 T, Jag ska troligtvis köpa en sådan, och jag har kollat runt lite med mina polare och somliga av dom säger till mig att jag stortsätt borde skita i o köpa en S40 eftersom dom brukar ha problem med sin styrbox osv osv osv, men enligt mig som har provkört denna bilen tycker den är störtskön och gillar den till 1000, därför är min stora fråga
- Vad tycker ni om er egna S40?
- Har ni haft många problem "kända" med bilen av den modellen?
- Borde jag köpa mig en sådan bil?
Hoppas jag kan få många svar, TACK !
Re: Volvo S40 2,0 T -03:a
Postat: tis 13 mar 2012, 14:22
av Nightmare89
Styrboxen var den enbart problem med på 98orna
Dessutom så är 03an typ den sista bilen de gjorde så alla sjukdomar är borta!
Dock så är S40 allmänt svag för rost i skärmkanter
Jag har haft en s40 2,0T 98 och nu en 03 T4 inte haft större problem en att jag fått bytta koppling på ena bilen men jag kör ju lite hårdare. bromsok/ vanlig service är väll det enda man får göra på dessa bilar om de inte har misshandlats!! Om det är en Manuel bil du tittar på så kan du vara lugn där med lådan är skottsäker klarar 500+ original
Re: Volvo S40 2,0 T -03:a
Postat: tis 13 mar 2012, 15:23
av spector
Okej, tack för svaren, det ger mig en bättre inblick på bilen :). Rost i skärmkanter osv osv är ju en sjukdom som volvo nästan alltid haft, som min 850 som jag har det nu börjat krypa fram mer o mer på vänster skärmen

.
Re: Volvo S40 2,0 T -03:a
Postat: tis 13 mar 2012, 19:03
av rudarmy
Ev trim..
Ett steg 1 chip ska gå bra, men mer än det så blir det till att byta kolvar
googla lite ang, fas 2 2.0t klena kolvar
mvh bengt
Re: Volvo S40 2,0 T -03:a
Postat: tis 13 mar 2012, 20:30
av MatsO
Styrbox går fint att knäcka på senare bilar också.
Min 00:a tex :)
Men det är ju just den som har gått förutom det som får anses vara slitage