Sida 1 av 1
Byte skyddsbälg hur?
Postat: ons 18 jan 2012, 14:35
av Jonas_latt
En tjej kompis fick om bes på sin v40 2.0t .
Styrled och en skyddsbälg.
Hur funkar det med skyddsbälg?
Vet inte vilken det är. men det syns troligen när man kommer under och kollar.
Finns det något universal skydd? Hörde att det skulle finnas någon
universal skydd som Man kunde trä på och limma ihop
Stämmer detta?
Re: Byte skyddsbälg hur?
Postat: ons 18 jan 2012, 15:39
av roberte
Skyddsbälgen är troligtvis den gummidamask som sitter på styrstaget och hindrar smuts att komma in i styrväxeln.
Ska du ändå byta styrled kan du lika gärna köpa en riktig som inte behöver limmas.
Mekonomen har för 160:- och där kallas den styrväxeldamask
Re: Byte skyddsbälg hur?
Postat: ons 18 jan 2012, 16:33
av Jonas_latt
Får hoppas att det är samma sida då. :)
Men om det skulle va andra sidan finns något sånt universal då?
Re: Byte skyddsbälg hur?
Postat: ons 18 jan 2012, 16:33
av klacken
Kan också vara gummit på drivknuten som menas,finns såna som man limmar ihop.Dom funkar bra om du är noggran med limmningen men finns också universal som man kränger över drivknuten och dom är säkrare att använda.
Re: Byte skyddsbälg hur?
Postat: ons 18 jan 2012, 18:30
av Jonas_latt
Men om det är drivaxel gummit behöver man inte ta isär knuten då? För det är ju lite extra jobb
Re: Byte skyddsbälg hur?
Postat: ons 18 jan 2012, 20:12
av klacken
Om du använder något av dom jag skrev om så behöver man inte ta isär knuten,endast ta loss drivaxeln från navet.Det behövs dock ett specialverktyg till den som man trär över knuten,en strut av plast som man sätter gummit på först.