Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slyme
#607615
Denzar skrev:Jag vet tyvärr inte vad det kan betyda :( Men din mojäng, ELM327 Bluetooth adapter, verkar ju sjukt bra! :) Kan den läsa felkoder, ta bort motorlampan+servicelampan? Funka det bra med bluetooth eller haka den upp sig något?
Man blir ju galen på att den finns för så olika priser... från 10:- till 700:- ...

Lycka till...
Den är riktigt bra. Du kan läsa/släcka felkoder men jag har inte kollat om man kan släcka servicelampan med den ... än. Det var lite strul i början när den skulle para sig med telefonen och börja läsa men nu sätter jag i adaptern i bilen, startar Torque och efter ett par sekunder har den kontakt med ECU:n ... mycket bra! :D
Användarvisningsbild
av Slyme
#607920
Så, nu har jag bytat till en annan bensinpump i bilen men problemet med hack vid ca 3500 varv kvarstår. Den har iofs inte stannat och den går bra för övrigt på tomgång och i normalkörning. Nu lutar det åt att LMM'en är kass (eftersom jag får felkod P0102) men.. först vill jag kolla upp vacuumslangarna så det inte är ett enklare (läs:billigare) fel.

Så nu är frågan.. var ska man kolla först och hur kollar man på ett smidigt sätt?
av kim82
#608024
jo för mig händer det inte så mycket skulle iväg till en lite mer kunnig vän å kolla bilen lite men bilen var stendöd när jag kom ut så tog med batteriet till jobbet å laddade det satte i det å dagen efter så är den stendöd igen så är väl något som drar ström som fan eller bryter strömmen på nått sätt så har faktiskt inte gjort något än har bara lust att köra den utför en kaj just nu hehe men min vän var inne på nått med luft tryck med eftersom det verkar som om bilen kvävs
Användarvisningsbild
av Slyme
#610549
LÖST!

Jag stack till returbilen i Malmö och hämtade en bättre begagnat LMM. Ut med den gamla och in med den "nya" och vips så var felkoden borta och bilen går som vanligt igen. Inga hack, inga stopp... mycket bra :D
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]