Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#602998
Kanon att du lyckades fixa det Lasse!

Exakt likadant såg mitt vred och blecket ut med, men då mina kontakter har börjat smälta på baksidan tror jag att det är utom räddning :D och jag håller med, Volvo i växjö ville ha 1650 tror jag det var för vredet, fattar inte hur det kan vara så dyrt egentligen!...

Det jag funderar lite på nu (är inget elgeni som ni vet) är att om jag satte en klämkoppling på 31 som är jorden och vidare till mina halvljus (fungerar kanon), det är nu mina bristande kunskaper blir tydliga...
Följer det någon "minsta motståndets lag" och jag inte får någon jordning till resten av kontakterna... DRL skall ju t.ex. ha lite jord med som jag förstår det i kopplingsschemat?
#1380407
Jag har exakt samma problem ! Köpte en s40 1.8 1998 årsmodell! Den som man vrider hade gått sönder till strömställaren och i läge 2! Om man vred till parkeringsljus eller 0 hände inget, så jag tog en skruvmejsel och vred om i olika läge. Men fortfarnde hände inget så jag misstänkte att något var gal med strömställaren så jag öppnade den precis som du har på bild. Problemet är den var bränd och fattas merallbit samt lite till. Nu funkar bara parkeringsljus.
Jag har beställd en strömställare ikväll och hoppas den kommer på onsdag. Annars lär jag behöva hjälp. Stort hjälp för verkstad skulle kosta mig lika mycke som bilen.
Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]