Sida 1 av 1
Ecc VS Elfläkt V40 2,0T -98
Postat: sön 07 aug 2011, 21:48
av broman
Jag undrar om Ecc är samankopplad med "Elfläkten till kylnig till motorn", För när bilen är uppe i tempen 87-90 grader hoppas ECCn i gång och kupé fläkten börjar gå, Innan de står bara den gröna lampan och blinkar,
Är det någon som har svar på frågan?
Bilen i fråga är volvo v40 2,0T -98
Mvh Broman
Re: Ecc VS Elfläkt
Postat: sön 07 aug 2011, 22:23
av DTJ
Detta, verkar ju som att det är lite för lite köldmedium i AC-systemet, när motorn är varm har den värmt köldmediet så trycket i AC-systemet räcker för att starta AC-kompressorn. Lampan blinkar för att visa att felkod finns. (för lite R134a kanske).
// DTJ
Re: Ecc VS Elfläkt
Postat: sön 07 aug 2011, 22:58
av broman
Va in och kollade felkoder, Felkoden jag fick va Fläktstyrningsenhet kortslutning till jord, de sa att de ev kunde vara fläktmotståndet, men det funkar precis som det sak göra så jag har svårt att tro att det är de som är felet,
// Broman
Re: Ecc VS Elfläkt V40 2,0T -98
Postat: mån 08 aug 2011, 19:30
av DTJ
Du borde fått någon felkod om lågt tryck i AC-systemet om det har varit eller är lågt tryck i AC-systemet, så felet är nog inte det jag trodde,
vad felet är det vet i f-n.
PS: inlägget lyfter tråden i alla fall.
// DTJ