Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa57
#458750
Någon som kan hjälpa mig med radiokod
till en V40 1999.

Radio:
SC805

Ser: V0690 W1749425F

M.v.h

Tomas
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#458760
Om det är en original volvo radio så är det enda att åka till volvo så kan dom hjälpa dig förutsatt att du kan visa att du är rättmätig ägare till radion.

Mvh GK
av juste
#458773
.... vilket gör radion ointressant som stöldobjekt. Det är tacksamt för oss som har en, men tråkigt om man inte har koden. Antar att Volvo inte lämnar ut koden gratis heller....
av Willis
#458791
Radiokoden kostar 223:- och ägaren till bilen behöver komma in och hämta ut den.
Förhoppningsvis går det att få fram på reg.nr om inte så finns det uppgifter på själva stereon som Volvo/Bilia behöver.
av BobbyBig83
#1398944
Provade detta och det funkade på min s60.

1) with the ignition on, turn off the radio using the volume/power ****
2) hold down the preset button "6"
3) turn on the radio using the volume/power ****, with the preset button "6" still held down.
4) your radio will turn on and bypass code authentication.
Användarvisningsbild
av niz_se
#1399844
När jag stod inför samma problem för ett par månader sedan drog jag ut radion (med hjälp av "handtagen" som går att klicka fram i sidorna) och döm om min förvåning när koden stod skriven med bläckpenna på etiketten som satt på ovansidan...
Förmodligen en tekniker som en gång i tiden tröttnade på att kolla upp det varje gång batteriet kopplades ur. Läste någonstans att detta inte är helt ovanligt, så kan vara värt att kolla om du inte redan gjort det.
Användarvisningsbild
av hm2401
#1399885
Exakt, jag hade min radiokod skriven under gummimattan framför växelspaken och även under golvmattorna av före detta ägare.
av qsecofr
#1399889
Kolla även instruktionsboken om någon tidigare har skrivit ner den där.


Tapatalked.
Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]