Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alex87
#433828
Köpte idag ett kupéfilter på Biltema till min S40 som är en 99a. Men jag fattar inte hur man byter, har läst flera ggr i reparationshandboken, men jag ser inte var det ska sitta under handskfacket. Nån som vet eller har bilder hur man gör? tacksam för hjälp
av alex87
#433834
Frågade volvo och de säljer ju kupéfilter,så det borde väl finnas? Enligt reparationshandboken finns det.
av alex87
#433863
Vad jag har fått fram så är det modell 98 och frammåt som har filter, ialla fall om man söker på mekonomen.
av 150cc
#433956
N0RBERG skrev:Det är lite luddigt det där med kupéfilter på Fas 1. De flesta Fas 1 verkar vara utan kupéfilter. Men vissa har det. Så det kanske var någon form av tillval till Fas 1 bilarna ?!
Det har disskuterats, men verkar inte som att man komt fram till något specifikt. Vissa har det, andra inte:
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=429403
Voi norberg från 99 och framåt är det kupefilter
Det är ej tillval hihi det borde du veta som har kört volvo länge eller gissar du dig framåt.
av N0RBERG
#434171
150cc skrev: Voi norberg från 99 och framåt är det kupefilter
Det är ej tillval hihi det borde du veta som har kört volvo länge eller gissar du dig framåt.
Jag som gissar? :lol: Om du läser tråden jag länkade till, framkommer det ju att 2st personer med årsmodell -99 saknar kupéfilter. Dock så har de AC och inte ECC. Har det någon betydelse i det hela kanske?
av Rookietoo
#544218
aAHA, är kanske därför jag inte hittar något på min 2.0t 99a.
Då får jag lämna tillbaka det, men det sitter alltså under handskfacket? skruvat loss allt och hittar inget. började tro att det var på högersidan i brädan någonstans..

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]