Sida 1 av 1
Vilka stift ska man köra på s40 T4?
Postat: fre 23 jul 2010, 00:26
av Jonas_latt
Hej är helt ny här. Och har nyligen köpt mig en s40 t4 -00.
Tänkte göra en servic på den nu i helgen.
Vad för stift ska man köra på ?
Hörde någon stans att NGK PFR 6G skulle va bra.
Vad säger ni? org eller finns det några andra man ska ha.?
Sen slänger jag in en fråga till när jag ändå är här.
Som sagt min bil är en s40 t4 -00
Är det typ övergångs fas? Mellan 1-2? för tycker inte motorn ser ut som fas 1.!?
Motorn ser ut som en nyare volvo s60 tex.
Alltså inte den modellen med massa stora kåpor över motorn.
Om detta är någon övergångs modell: Något speciellt med denna? bättre sämre?
Tack så länge bilder m.m kommer.
Re: Vilka stift ska man köra på s40 T4?
Postat: fre 23 jul 2010, 10:57
av uKKla
Bara orginal stift rekomenderade en som sitter på mekonomen!
Re: Vilka stift ska man köra på s40 T4?
Postat: fre 23 jul 2010, 16:25
av sdx
kör på orginal stift men se till att du moment drar dom annars så kandet hända roliga saker
annar om man vill handla billiga ngk stift så rekomenderar jag england
http://www.sparkplugs.co.uk/index.htm
Sen kan mekonomen och dom andra köra upp sina fantasi priser någonstans
Re: Vilka stift ska man köra på s40 T4?
Postat: sön 25 jul 2010, 19:22
av Kojje
Kör på orginalstift eller Bosch F5DPOR Platina som har lite bättre värmetal och man väljer dessa med lite fördel om man kör "trimmat".
-00:an är som du misstänker en övergångsmodell och kallas ibland för fas 1,5 den ser ut som en fas ett på utsidan motorn är lite speciell och fanns bara den årsmodellen och vill man trimma sin T4:a hårt alltså uppåt 300hk och mer väljer man med fördel motorn från just denna modell.Det är inte bara motor utan framvagn fjäderben och fjädring bak mm som skiljer det är inte samma som fas2 men inte som fas 1 heller detta är bra att tänka på om du vill sänka bilen eller byta dämpare/fjädrar då man skall se till att man får till just årsmodell 2000.
Om det är en sk. fas 1,5 du har tar du reda på genom chassi numret den 10:e symbolen skall vara ett Y.
Re: Vilka stift ska man köra på s40 T4?
Postat: fre 30 jul 2010, 23:13
av tw1x
Kojje skrev:Kör på orginalstift eller Bosch F5DPOR Platina som har lite bättre värmetal och man väljer dessa med lite fördel om man kör "trimmat".
-00:an är som du misstänker en övergångsmodell och kallas ibland för fas 1,5 den ser ut som en fas ett på utsidan motorn är lite speciell och fanns bara den årsmodellen och vill man trimma sin T4:a hårt alltså uppåt 300hk och mer väljer man med fördel motorn från just denna modell.Det är inte bara motor utan framvagn fjäderben och fjädring bak mm som skiljer det är inte samma som fas2 men inte som fas 1 heller detta är bra att tänka på om du vill sänka bilen eller byta dämpare/fjädrar då man skall se till att man får till just årsmodell 2000.
Om det är en sk. fas 1,5 du har tar du reda på genom chassi numret den 10:e symbolen skall vara ett Y.
Finns det någon lathund eller dyl för att avläsa chassi numret på bilen? För att få ut lite mer info. Så som vilket chassi som är monterat original på bilen?