Sida 1 av 1
El fel på centrallås samt nollställning S40 -98
Postat: mån 18 maj 2009, 13:30
av chrake86
Hej!
har en s40 -98 som minnet till stereon samt att tripp mätaren nollställs varje gång man stänger av bilen samt att central låset funkar inte längre:S
Hur ska jag göra för nu står bilen olåst varje dag för det går inte låsa med nyckel heller:S?
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: mån 18 maj 2009, 18:07
av vetten
Har du kollat säkringarna?
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: mån 18 maj 2009, 18:09
av chrake86
Japp har kollat alla säkringar :S har även vart inne på volvo men dom har intre en aning...
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: ons 20 maj 2009, 10:44
av bohrn
Jag har typ samma fel. Men mitt c-lås funkar. Min säkring nr 5 går i ett i motorutrymmet. Är din hel el ?
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: ons 20 maj 2009, 12:33
av chrake86
bohrn skrev:Jag har typ samma fel. Men mitt c-lås funkar. Min säkring nr 5 går i ett i motorutrymmet. Är din hel el ?
Japp den är hel men dom sa på volvo att den gula säkringshållaren kan hoppa ur men min satt där den skulle har även tatt ur den och rengjort kontakterna:S
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: lör 23 maj 2009, 11:07
av bohrn
hittat något fel än ?
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: lör 23 maj 2009, 16:28
av chrake86
bohrn skrev:hittat något fel än ?
Ne inte än:S
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: lör 23 maj 2009, 17:27
av vetten
Det skulle ju kunna vara i CEM-boxen eller någon dålig lödpunkt inuti instrumenthuset eller kanske tom. i tändningslåset, i kontaktstyckena kan det också uppstå fel. Ja detta är bara några gissningar från min sida, har dock stött på diverse andra liknande fel som jag har spårat dit, inte på 40-serien men däremot på 400-serien. Elektroniken är ju ganska lika i dagens bilar men felen är faen så svårspårad. Lycka till med felsökningen

-)
Re: El fel på centrallås samt nollställning
Postat: tis 26 maj 2009, 19:36
av chrake86
vetten skrev:Det skulle ju kunna vara i CEM-boxen eller någon dålig lödpunkt inuti instrumenthuset eller kanske tom. i tändningslåset, i kontaktstyckena kan det också uppstå fel. Ja detta är bara några gissningar från min sida, har dock stött på diverse andra liknande fel som jag har spårat dit, inte på 40-serien men däremot på 400-serien. Elektroniken är ju ganska lika i dagens bilar men felen är faen så svårspårad. Lycka till med felsökningen
-)
men hur kollar jag då om CEM-boxen är dålig?
Vilken ände skall ja börja i CEM-boxen eller tändningslåset?