v40 2,0T -99 -Vad ska man tänka på?
Postat: ons 29 apr 2009, 22:55
Hej!
Nu kommer en sån här tråd som säkerligen finns i miljoner, men jag tycker inte att jag kan hitta svar i de andra trådarna så jag skapar mig en egen.
Jag och min sambo har bestämt oss för att köpa en V40 2,0T greyline SE-paket, den har gått mellan 16 och 17 tusen mil, servad enligt serviceboken på volvo, den hade ingen rost mer än att det "började hända nåt" vid de nedre listerna, men om man fixar det på en gång är det ingen som helst fara på rostfronten. Den är välvårdad, inga djur eller rökning och allting fungerade på den (som AC, Farthållare och allt annat). Sommar och vinterdäck, den var skattad och skulle besiktigas i höst. Den hade mycket sletna bälten på förarplatsen (fransiga på ett ställe) och p-bromsen kunde man dra åt till fan själv kom och tog en tills den fungerade. Den var bra att köra "förutom" att vi hörde ett ljud (ett knack) när vi släppte gasen lät den tappa farten lite och sen gasade mycket (ryckgasade). Vinterpjucken låg i bagaget och det kan ha varit dem som lät eller nåt... ?:-/ Någon som hört ljud när de gjort så?... eller så gör man inte så kanske...
Jag ställde mig ute och lyssnade efter ljudet när min sambo körde den på en p-plats, men det var ingenting som hördes då. Inte heller vid farthinder. Bilen var väldigt fin och kostar 34 tusen.
Låter det som man gjort ett bra val av köp? Var ärliga!
Vad kostar det att tona bakrutorna på en sån här, ordentligt gjort alltså? Har någon nåt bra tips för att skydda bagaget från hundhår, finns det något speciellt bra man kan köpa till just en v40?
Kan någon berätta vad Greyline står för och vad ett SE-paket innehåller?
Nu kommer en sån här tråd som säkerligen finns i miljoner, men jag tycker inte att jag kan hitta svar i de andra trådarna så jag skapar mig en egen.

Jag och min sambo har bestämt oss för att köpa en V40 2,0T greyline SE-paket, den har gått mellan 16 och 17 tusen mil, servad enligt serviceboken på volvo, den hade ingen rost mer än att det "började hända nåt" vid de nedre listerna, men om man fixar det på en gång är det ingen som helst fara på rostfronten. Den är välvårdad, inga djur eller rökning och allting fungerade på den (som AC, Farthållare och allt annat). Sommar och vinterdäck, den var skattad och skulle besiktigas i höst. Den hade mycket sletna bälten på förarplatsen (fransiga på ett ställe) och p-bromsen kunde man dra åt till fan själv kom och tog en tills den fungerade. Den var bra att köra "förutom" att vi hörde ett ljud (ett knack) när vi släppte gasen lät den tappa farten lite och sen gasade mycket (ryckgasade). Vinterpjucken låg i bagaget och det kan ha varit dem som lät eller nåt... ?:-/ Någon som hört ljud när de gjort så?... eller så gör man inte så kanske...


Låter det som man gjort ett bra val av köp? Var ärliga!
Vad kostar det att tona bakrutorna på en sån här, ordentligt gjort alltså? Har någon nåt bra tips för att skydda bagaget från hundhår, finns det något speciellt bra man kan köpa till just en v40?
Kan någon berätta vad Greyline står för och vad ett SE-paket innehåller?