Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
#370662
johnnype skrev: Låsa med fjärr: nyckel kan ej öppna varken förare eller passagerardörr. (röda dioden blinkar genast vid låsning).
De där låter inte bra för er/dig¨

Kvarstår problemet vid batteritorsk/trasig dosa så blir det jobbigt
Användarvisningsbild
av johnnype
#370692
Det är inte pga BLL? Så det är helt "normalt" då ? för jag har ingel fel på något lås annars

Nödingången är ju annars via bakluckan som alltid går att öppna med nyckel. Då kryper man lätt in och öppnar huven så fixar man batteriet t.ex
Användarvisningsbild
av Severin
#370736
Du skriver att du inte har larm, har man BLL när man inte har larm?

Kan man gå in via bakluckan så är ju det ett + men knappast smidigt,fattar inte bara varför ni inte kan låsa upp med nyckeln efter det att ni har låst med dosan för det problemet har inte jag
Användarvisningsbild
av johnnype
#372727
Jodå, jag bytte en motor till elektriskt barnlås i ena bakdörren och då i mitt letande på Volvo så hade jag kabelhärvan för BLL i dörren. Kanske skiljer med fördröjningen som folk har, att det "knäpper" efter någon minut medans min går in i detta läget direkt.

En ytterligare sak är ju om man t.ex sitter i bilen och låser med fjärren, då kommer man inte ut.. handtagen/knoppen går ej att manövrera längre.

Sätter man däremot nyckeln i tändningen och vrider på 1:an så klickar det i alla dörrar, dom förblir låsta men nu kan man öppna med handtaget/knoppen igen!

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]