Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NeoDeo
#210992
Vad är skillnaden på alla dessa modeller av V40. Classic var väl sista årsmodellen av den gamla v40. Men Trophy och Business då? Och hur vet man om man möjligtvis har nån av dessa tillägspaket?
Användarvisningsbild
av Tomas88
#211148
Hej och väkommen till forumet. Jag har business på min s40 men vet heller inte riktigt vad det innebär.

Kanske att det är en del läder på klädseln och något bättre stereo än standard. Men är inte säker.

Funderar du på att skaffa V40 eller har du en?
av NeoDeo
#211201
Tomas88 skrev:Hej och väkommen till forumet. Jag har business på min s40 men vet heller inte riktigt vad det innebär.

Kanske att det är en del läder på klädseln och något bättre stereo än standard. Men är inte säker.

Funderar du på att skaffa V40 eller har du en?
Tack! Jo jag jag har en V40 2.0T -03 och vad man kan få ut utav den lista #27 flitigt letade reda på så har även jag Business paketet till min bil. Konstigt nog har jag klistermärken strax ovanför bilens sidoblinkers med texten "Trophy Nogaro". Har ingen aning om vad detta kan vara men att det står för specialversionen Trophy må de icke vara då jag ej har nån takspoiler bak på bilen som är inkkluderad i Trophy-varianten. En kompis trodde att det kunde vara några speciella stötdämpare monterade.
Användarvisningsbild
av Microtimer
#225299
Same shit , different Names. Trophy är kampanjpaket bilar. Samma innehåll som i business(huvudsakligen) men med ett begränsat färgurval extreiört. Inledningsvis så var dessa kampanjbilar som var begränsade till ett visst antal bilar, men i takt med att försäljningen ökade så fick kampanjerna leva lite längre. Dessutom var de listigt prissatta ca 8 % under vanliga bruttopriset på businessen och så hade man en kioskvältare av rang. 6-7 % var det rabatterade pris man kunde få på en nybilsaffär hos Volvoåterförsäljare för några år sedan.
Om jag inte minns fel så var Trophy Nogoro en "provkörnings"tävling som man deltog i om man provkörde en Trophy och diktade ett litet rim. Några lyckliga vinnare fick åka med Volvo till Nogoro. Varför det var just Nogoro kommer jag inte ihåg....Ytterligare kampanjbilar är exempelvis SPORT, som är en business med fräckare exteriör.
Classic är sista upplagan av Volvomodellerna innan de pensioneras och en ny modell kommer. Classic är alltid utrustningspackade bilar, snäppet mera fullladdade än Business.
(Med fullladdade menar jag att exempelvis metallic ingick i priset, i vissa fall läder, xenon osv) 16 tummare kunde vara standard på en bil som normalt sett hade 15 tum osv.
av MagnusS71
#1247211
Hej
Har du klistermärke med texten Nogaro så var den bilen med stor säkerhet med i Frankrike och jag har troligtvis kört den... ;-) Jag hade förmånen att vara en av de 20 som vann denna fantastiska resa. 3 dagar på circuit Nogaro och med Janne "Flash Nilsson som instruktör... Tänker fortfarande på den resan. Vi hade vansinnigt kul!

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]