Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#11151
Hej på er.
För en tid sedan la ja in en post här ang min s40 -00 2.0t som vägrade starta.
Enligt volvo var det bateriet som var dött trots andra konstiga omständigheter och när jag satte in ett nytt batteri var allt bra igen.

Tills ikväll. Då jag var ute med min sambo och övningskörde och hon glömde kopplingen när hon skulle stanna. Bilen hoppade till kraftigt några gånger innan den stannade. Sen var den extremt svårstartad. När den väl startade var först antisaldd ur funktion samt lampan fel i motorns elektroniska system lös. Efter en stunds vilande lyser nu "bara" fel i motorns elektroniska system.

Detta ska väl inte kunna hända pga av att kopplingen inte är nere när bilen stannar?
Vad kan det vara för fel? Någon som känner igen något liknande?
Bilen har aldrig haft några problem och har ständigt servats men har nu gått ca 8500mil.

Om någon tror sig veta vad det är för fel, hur mycket kan det kosta att laga?

tacksam för svar


EDIT:
Åkte in till bilia o de pluggade in bilen i datorn. Tydligen vanligt på s40 att den ger falska elfel vid liknande motorstopp. De raderade felen o allt funkar nu bra.
av ABI
#11568
Försök så här.
Jag har också haft samma problem.
Jag tog av batteriet och vänta typ 1 - 2 tim sen koppla jag tillbaks batteriet så funkade det.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]