Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1571259
Hej,

Jag har haft problem med ljuset på min Volvo S40 2003 årsmodell. Det började med att höger halvljus lade av. Då fungerade helljuset och all annan belysning fungerade. Efter lite googlande så fick jag löda om halvljusrelä på CEM kortet enligt beskrivningar jag hittade på diverseforum. Halvljuset fungerar igen. Efter någon dag skulle jag testa helljuset och det tändes men efter någon minut släktes instrumentpanelens ljus och jag vred då på lampströmställare (sitter till vänster om ratten ihop med ventilationsutblåset) då slutade helljuset att fungera. Halvljuset fungerar fint. Är det någon som upplevt samma problem. Kan ljustströmställaren gått sönder och påverkar den helljuset? Jag får inte ens upp blå-indikator i instrumentpanelen. Blinkersvisaren visas, Servicelampan tänds och övrig information fungerar. Under ventilationsvredena i mittkonsolen sitter det lite knappar för stolsvärme etc och där fungerar belysningen. Är det någon som har någon ide vad som kan vara fel? Jag har bytt samtliga säkringar och även reläer som sitter under motorhuven. Inget hjälper.

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]