Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1567427
Jag har rivit insuget och blästrat invändigt och för att försöka få bättre avgasvärden. Motorn är en B4184s Min tanke är att få ner HC värdena. Jag har även demonterat spridarna och sprutat igenom dom med gott resultat och fin spridning efter det. Efter återmontering så går motorn som ett russin och är svårstartad och vill ej gå på tomgång när den blir varm. Jag undrar nu om jag förväxlat de två kontakter som sitter under insuget till vad som ser ut som någon slags förvärmning. Det sitter en rektangulär aluminium burk under insuget som har anslutning till motorns kylvätska. Vad är detta och vad har den för funktion. Vad händer om jag förväxlar de två kontalter som är anslutna där. Det finns en övre och en nedre. Sedan undrar jag vad den svarta plastburken har för funktion som sitter under insuget. Jag har även rengjort spjällhuset och tomgångsmotorn men det kan kanske vara något med det också. Felkoder får jag inte ut på egen hand eftersom det är ett Fenix 5.1
Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]