Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sockegr
#1479494
Hej gruppen!
jag har ett problem med min v40. När jag växlar till en växel som är ca 1500 varv och trycker på full gas då bilen hackar på nåt sätt . Det känns som jag släpper på gaset och trycker hård alltså. Jag fick 2 felkoder, minnesförlust och vatten temp givare ( givaren är bytt nu)
samtidigt bytte jag bränslefilter, olja , filter och luftfilter. maf, termostat som var trasig ,tändstift och båda tändspole. Jag vet inte vad det kan vara..... Det brukar oftast gå utan problem när bilen är kall, när bilen blir kall då börjar de hacka mellan 1200-1800 varv med hög växel. ( Jag har även använt bränsletillsatser men de gjorde ingen skillnad)
Vet kanske någon vad det kan vara\? Köpte bilen i somras och den hade inte körts på minst 1 år.
Användarvisningsbild
av sweddan
#1484972
Vad kör du med för tändspolar och stift? Kan ju även vara bränslepumpen eller dens filter som börjar ge upp. Bytt pump på nästan alla mina S/V40. Nu tror jag dock att detta inte beror på soppapumpen dock. Kolla alla slangar osv så att den inte tar tjuvluft någonstans.

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]