Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bloke
#1453178
jag har använt nyckeln för att låsa v40:n 2002 (centrallås). Av någon anledning låsted ej förar dörren när jag använde fjärrnyckel utan måste vrida nyckeln i låset. man kände ett litet mekaniskt motstånd när nyckel vreds.
nu känner jag inte av det motståndet längre och alla andra dörrar låses utan förardörren. minns inte om det var så förut men pinnen på dörren (pluppen) kommer aldrig upp. den är nere konstant både vid låst och öppet läge. det bara rycker lite i den när man kör centrallåset

vad fan kan problemet vara? lite störigt att inte kunna låsa bilen
Användarvisningsbild
av hm2401
#1453244
Känns väldigt rimligt att detta har något med armarna på insidan av dörren, nog enklast att ta av dörrsidan och kolla hur det ser ut på insidan
av bloke
#1453336
ok så jag löste det problemet. eftersom låsnigs indikatorpluppen(eller vad den nu kallas) inte kom upp alls den bara rörde sif några millimeter tog jag bort den lilla plastkransen runt pinnen så hålet blev större. Jag kunde då greppa pinnen med en tänk och dra upp den. smorde med en hel del låsolja efteråt och nu fungerar dörrens låsning bättre än någonsin förut.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]