Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1445275
Hej!

V40 2004.

Såg att positionljusen runt om bilen hade slocknat då jag ska besikta bilen snart. Det var säkringen som hade gått, bytte säkring från Biltema, fungerade i 2dagar och nu smäller säkringen direkt när man startar bilen.

Hur felsöka detta? Köpte billiga 10ampere från Biltema
#1446817
Hitta felet, det har kommit in vatten i vänster regbeylsningshållaren som gjort att det har oxiderat på självaste metallplattan, gick tyvärr inte att rädda vänster regbeylsning så jag klippte kontakten och nu fungerar regbelysning i höger samt postionljus/bakljus utan att säkringen går.

Plockade bort hela ''mellandel ljuset'' och försökte rengöra men det är nästan omöjligt att rengöra i sjävlaste regbelysningshålet, i värsta fall får jag köpa en begagnad på skroten om båda regbeylsning skall fungera i framtiden.

Lite surt, men det räcker att ena regbelysning skall fungera på besiktning så jag hoppas på det!

Så ett tips är att skruva bort regbelysning och kolla i ''hålet'' om metallplattorna är rena och fina, tyvärr va min regbelysning i vänster sprucken och på så sätt har det kommit in vatten under vintern.
XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]