Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thunderstruck
#1443378
Hej!
Jag har en s40 t4 årsmodell 2000
På det senaste har jag fått en felkod Ecm-435 fuel adaption lean men bilen går jätte bra och laddar som den ska.
Jag sökte runt lite och enligt forum så pekade det åt lmm, så jag provade att dra kontakten när bilen var igång och bilen reagerade inte ens på det ,så min lmm borde vara dålig.
Jag beställer en ny lmm från vparts kopplar in den och felkoden försvinner men nu orkar bilen inte ladda över 0.7bar och tappar trycket direkt ,det bara dalar ner. Är det den nya lmmn det är fel på? Varför laddar den rätt med den gamla lmmn?
Jag har helt kört fast!

Jag har bytt alla vaccumslangarna
Inspekterat tryckslangarna
Bytat magnetventil
Inspekterat tändkablar
Tändstifen är så gott som nya
Användarvisningsbild
av sweddan
#1443451
Vad jag har upplevt under alla år med olika S/V40 så är bilarna känslig på just LMM. Original är oftast det som gäller. Begagnad brukar fungera bra också. Kolla på tradera, där har jag en LMM från VDO till salu som har fungerat kanon på min gamla kärra. Hur såg tändspolarna ut? Dem brukar kunna spricka, men tveksam till om det är ditt problem. Lambda kan ju också vara en grej, men borde inte göra som det gör med laddtrycket.

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]