Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Naslund15
#1425314
Bytte pump och armatur för ca 3 månader sen. Nu har den börjat göra ett ”visslande” ljud när jag vri på tändningen. Visslandet slutar när bilen går igång. Tappar även bränsletryck när den står ett tag (mer än 2 timmar typ). Då måste man vri om 2ggr. Startar Alltid på andra försöket. Har Inge läckage å bränslefilter är bytt för nån vecka sen. Problemet kvarstod. Sitter de nå backventil i armaturen eller vad ska jag kolla efter? Kan inte förstå vad ”gnällande” ljudet kommer ifrån. Volvo s40 -02. Även fått felkod p0171-system too lean (bank 1)
Användarvisningsbild
av sweddan
#1426177
Vilken motor gäller det? Pumparna låter alltid på dessa. Dock mindre med märkespump t ex Walbro. Billiga pumpar har iaf jag bara haft problem med.

Jag tycker ditt problem låter som defekt bränsletrycksregulator. Frågan är om det hjälper dig med felkoden. Kan vara så.
Annars har jag en länk här du kan läsa angående felkoden, visserligen på engelska, men något iallafall.

www.obd-codes.com/p0171
av Naslund15
#1426219
Löste problemet idag, utan att veta vad de egentligen var hahah. Tog isär hela armaturen och kollade efter fel. Blåste rent och kollade så allt va som de skulle. När jag sen satt ihop allt så fungerade det som de skulle. Bilen startar och håller trycket nu alltså. Vet att pumparna surrar. Men min pump/armatur hade ett ”felljud” innan. Hördes att nått va fel lixom.

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]