Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1391320
En kass kopplingspedallägesgivare eller bromspedallägesgivare kan eventuellt ställa till sånt där.
Läs ut felkoder och sök på forumet, finns ganska mycket info i ämnet.
av Kimma
#1392310
Har kollat runt nu och prövat vidare. Bilen ger inga som helst felkoder. Jag testade att "förlänga" delen som ger lägesgivarna input då jag såg att det hade funkat för andra men det gjorde inte heller någon skillnad. Dvs det verkar inte vara något mekaniskt som gör att bilen ev tror att koppling eller broms är nedtryckt. I tisdags fungerade den felfritt. Nu inte alls. Andra idéer om vad det kan vara?!
Användarvisningsbild
av niz_se
#1399842
Jag har också bekymmer med det här.
Men jag har konstaterat att det är lägesgivaren för bromspedalen som spökar för mig. Fungerar inte farthållaren trycker jag tillbaka bromspedalen med foten underifrån sen fungerar det oftast (tills nästa gång jag använt bromsen).
Har inte kommit mig för att fixa detta än. Blir nog att leta rätt på en ny givare på skroten så småningom.
#1424643
Hade samma problem för en del år sedan. Det visade sig att det var defekt givare till ABS :en på höger sida som var defekt. Mekanikern nämnde att av någon anledning var högra sidan oftare än vänstra !
av Libbe
#1424681
ABS Boxen kan "Spöka" och ge alla möjliga felkoder......
Jag plockade bort den! Och blåste den torr först! Tog sedan Electrospray (Använd för Kameror) och sprutade över allt i Boxen! Kände på alla kontaktytor....
Blåste den sedan torr igen. Återmonterade den igen....Och den fungerar utmärkt!!! Att köpa NY box är ju 7 lax liksom.....fanns inte på kartan! Att jag skulle betala dom pengarna.
ABS Boxen har en påverkan "Cruisecontroll" med..........

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]