Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ovewall
#1385182
Tack för svar. Någon ir-termometer har jag inte tillgång till. Men tempvisaren som ska stå på kl 3 står numera på halv fem som mest, så jag utgår från att motortempen är felaktig. Detta samtidigt som värmen i kupén är jättedålig. Jag har antagit att det är för att fläkten går kontinuerligt och kyler.
Användarvisningsbild
av hm2401
#1385273
Om värmen i kupén är jättedålig så är det troligtvis inte tempgivaren och därför skulle det vara konstigt om fläkten får signal att starta då den läser kall temperatur. Går fläkten konstant med motorn igång? Detta hörs väldigt tydligt jämfört med vanligt motorljud. Om det skulle vara så antar jag att det är något fel i styrsystemet till fläkten, men känns även konstigt då du borde kunna få upp temperaturen även när fläkten går konstant så varmt det är just nu.
#1385747
Tänk på att kylarfläkten även har till uppgift att kyla av kondensorn till AC-systemet, så det är inte konstigt att den går konstant under dessa varma sommarmånader om man nu har AC igång :-)

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]