Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1371781
Lambdasensor och LMM ”måste” vara bosch. Jag har själv krånglat med detta i trimmade bilar, gör dej själv en otroligt stor tjänst och köp just bosch. Eller original då, men det är också bosch.
#1373882
Alright, lång historia kort, det var fel på både magnetventilen och LMM. Dessa byttes till Volvo org, som tur var så fanns dessa bland alla banankartonger jag fick med. Eftermarkandsdelarna fungerade, men full effekt fanns ej där med dem monterade. Nu laddar den 1,4-1,5 stabilt när man är på 4 eller 5:ans växel. Antar att trycket ej hinner byggas upp på 3:ans?

Nu fungerar det som det skall! Tack!

ps. motorn och delarna runt om klarar steg 3, bara man tar det en gnutta lungt och servar bilen så ska ni se att skiten håller!
av rudarmy
#1373965
Mycket klokt att du bestämde dig original grejer med bra förklaring!

Skulle säga dubbeltumme då det finns ex antal som hävdar att eftermarknad funkar utmärkt på elektroniken som styr motorn.

Kanske suget efter mer hk lockar nu;)
Mvh en som har 450hk ;-)
#1374119
rudarmy skrev:Mycket klokt att du bestämde dig original grejer med bra förklaring!

Skulle säga dubbeltumme då det finns ex antal som hävdar att eftermarknad funkar utmärkt på elektroniken som styr motorn.

Kanske suget efter mer hk lockar nu;)
Mvh en som har 450hk ;-)
LMM och magnetventilen kanske fungerar för ORG hästkrafter? De vet jag inte, eftersom jag ej har org hästkrafter. Men den laddade inte så som den skall med dem monterade på min bil, så jag anser ju inte att det är likvärdigt med Volvos grejer. Sedan kanske man ändå har vanligt laddtryck, 0.8-0.9bar. Eller proportionellt mindre med vad jag hade. Har ingen aning.

Men ja, är grymt sugen på mer hästar, kollar på Nissan S14 på blocket, och den här SFRO Amazon bygget: https://www.blocket.se/annons/orebro/vo ... o/89329582

En kille på 19 kanske ska nöja sig med sina 260+hk? Håller redan på att köra ihjäl mig ;-)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]