Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spanien
#1361939
Hola,
Som nybliven, stolt, V40 -01 ägare undrar jag om ngn vet ett enkelt/bra sätt att koppla om cig.uttaget så att det går via tändningen istället som nu lämnar konstant spänning. Det verkar knepigt o bökigt att riva upp mittkonsollen så undrar om det inte går att göra en omkoppling via säkringsboxen i kupén?
Har inte börjat riva ännu o det är väl tveksamt om tamparna sitter med kabelskor på bakstycket även om det vore lovvärt.
Nuvarande säkring för tändaren är nr 3 (20 amp) - Då bilen rullat hela sitt liv i Spanien har den ingen stolsvärme (säkring nr 5) så frågan är om det går att använda det uttaget?
av Rådlös
#1361956
Men då måste du kolla på ett kopplingsschema för den spanska marknaden. Det är ingen självklarhet att säkringarnas förbrukare är domsamma som dom svenska.
Är bilen levererad första gången till Spanien eller har du (någon annan) kört dit den från t.ex Sverige eller något annat land?
av Spanien
#1362113
Hej!
Den är såld o körd i Spanien + finns där nu också - ett kopplingsschema säger mej nog inte så mkt då jag inte är van att läsa dom :( Men bortsett om det skulle vara annorlunda placering av säkringarna vore det bra med tips om vilken säkring man kan koppla om till - vet inte i dagsläget om det är svårt att lossa säkringsdosan så det går att komma åt bakom men borde vara samma som i Sverige... Det finns en Spansk instruktionsbok, som också finns i Spanien, så är lätt att kolla om det är några skillnader. Nånstans tror jag att det är samma säkringscentral men att t.ex. värmestolarna inte är anslutna.

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]