- tis 27 aug 2019, 20:24
#1334289
Tjenare, höll på att byta fjäderbensstödlager på en -01 s40 som jag kom över snorbilligt. Men frid och fröjd på vänstra sidan men när jag ska börja montera allt på vänstra sidan så har ju axeln hoppat ur och grisat en massa olja. Lite lur att de var grisigt när jag började också, dock inte 100.
Men tog och tömde ur lådan på olja och började montera bort spindeln och allt. Men när jag fått bort oket så gled ju axeln in hur fint som helst igen.
Så hur tusan är det de funkar på dom där? Aldrig varit med om något liknande att de har glidit ut på någon bil tidigare och är de kaputt då de gled ut men sen gled in hur lätt som helst?
Måste beställa ny drivaxel? Frågor är många men det är då en Renault låda i den (JC5 227) helt lost när de kommer till den där. Behövs de bytas någon packningbox eller nå?
//Peder
Men tog och tömde ur lådan på olja och började montera bort spindeln och allt. Men när jag fått bort oket så gled ju axeln in hur fint som helst igen.
Så hur tusan är det de funkar på dom där? Aldrig varit med om något liknande att de har glidit ut på någon bil tidigare och är de kaputt då de gled ut men sen gled in hur lätt som helst?
Måste beställa ny drivaxel? Frågor är många men det är då en Renault låda i den (JC5 227) helt lost när de kommer till den där. Behövs de bytas någon packningbox eller nå?
//Peder